تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۸ | ۱٠:٤٢ ‎ب.ظ | نویسنده : ح.فیروزنیا

بسم الله الرحمن الرحیم

همکاران محترم مدرس معارف اسلامی پیش دانشگاهی سلام علیکم! خدا به شما قوت دهاد! بدین وسیله راهنمای تدریس کتاب مذکور جهت استفاده، تقدیم میگرددالتماس دعای خیر!

دانلود جزوه راهنمای معلم معارف پیش دانشگاهی



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۸ | ۱٠:٠٥ ‎ب.ظ | نویسنده : ح.فیروزنیا

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام! خدا قوت دهاد به همه جویندگان علم و تربیت

قابل توجه شرکت کنندگان در کنکور سراسری سال 1393؛ حذفیات دروس قرآن وتعلیمات دینی(دین و زندگی) دوره متوسطه برای استفاده شما ارسال میگردد.لطفاً دانلود نمایید.

 

دانلود فایل حذفیات کنکور93



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٤ | ٩:٢٢ ‎ب.ظ | نویسنده : ح.فیروزنیا

بسم الله الرحمن الرحیم

وقف و ابتداء قسمت دوم

ادامه رموز سجاوندی:

«ج» نشانه «وقف جایز الطرفین»: به موجب این علامت وقف و وصل هر دو جایز است ولی وقف بهتر است و در جاهایی قرار داده می‌شود که جهت وقف و وصل هر دو موجود است ولی جهت وقف قویتر باشد. (تقریبا مترادف با وقف کافی)، در قرآن‌های با رسم‌الخط عربی، «ج» نشانه تساوی جهت وقف و وصل می‌باشد، مانند: «سوره کهف، آیه 13.»[1].

«ز» نشانه «وقف مجوّز»: به موجب این علامت وقف و وصل هر دو جایز است ولی وصل بهتر است و در جاهایی قرار داده می‌شود که جهت وقف و وصل هر دو موجود است ولی جهت وصل قویتر باشد، مانند: سوره بقره آیه 10.[2]




ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٤ | ۱۱:٥٧ ‎ق.ظ | نویسنده : ح.فیروزنیا

بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام و رحمة الله و برکاته، در این مجال به توفیق حضرت حق جلَّ و اعلی در نظر دارم شما دانش آموزان گرامی و سایر کاربران عزیز را با مسأله وقف و ابتداء در قرائت قرآن و کریم بیشتر آشنا نمایم. امید است که خداوند تعالی توفیق روزافزون کسب معارف عالیه اسلام را  همراه عمل به همه ما عنایت فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

اللهم صلِّ علی محمدٍ و آلِ محمدٍ

وقف و ابتداء(1)

وقف یعنی منع کردن از چیزی است.در اصطلاح عبارت است از قطع صدا و تنفس بر کلمه.  ابتداء به معنای مصدری آن یعنی آغازیدن و شروع می باشد. وقف و ابتداء یکی از ملاک های تعیین میزان صحت و تسلط بر قرائت قرآن کریم، و از شرایط لازم آن است.
بحث وقف و ابتداء یکی از مهمترین مباحث هر زبانی خصوصاً زبان قرآن است، زیرا هر انسانی برای ادامة حیات خود به طور طبیعی در هر چند ثانیه باید یک بار نَفَس تازه کند؛ در هنگام صحبت کردن و یا قرائت متنی ناچار است برای نَفَس تاره کردن، کلام خود را قطع و پس از تازه کردن نَفَس به صحبت و یا قرائت خود ادامه دهد؛ برای رساندن معنی مطلوب حتماً لازم است که جای مناسبی را برای وقف کردن انتخاب و پس از نَفَس تازه کردن از جای مناسب به صحبت یا قرائت خود ادامه دهد.

ادامه



ادامه مطلب

  • پوسته های وطن
  • آریس موب
  • کارت شارژ همراه اول